SEA

SEA is de afkorting van Search Engine Advertising.
Met SEA kunt u tegen een betaling, advertenties plaatsen in de zoekmachines.
Het werkt heel eenvoudig, u betaald om naast de organische zoekresultaten of boven aan de pagina te staan, bij gerelateerde producten of diensten. Wanneer u dan tijdens z’n zoekwoord wordt weergegeven is de kans heel groot dat de gebruikers naar uw website navigeren.

Meer bezoekers voor minder geld!

Google AdWords is de meest gebruikte tool om te adverteren in zoekmachines.
Met de techniek van Google AdWords wordt uw website getoond bij bepaalde zoekwoorden die u met het bedrijf waar u SEA afneemt bespreekt en analyseert en zo tot de juiste woorden komt. Dit is een belangrijk proces bij SEA, natuurlijk moet u op de juiste woorden Google Adwords inzetten. Zo trekt u altijd geintereseerd publiek en zo heeft u veel meer kansen om uw product of dienst te verkopen.

Morgen al nieuwe klanten via Google?

Het belangrijkste is dat uw bedrijf goed word gevonden in de gesponsorde resultaten.
Dit wordt een Adwords campagne genoemd, deze campagne is altijd op maat aangepast naar uw bedrijf.

Goedkoper dan klassieke reclame

U weet nu dat bij SEA een doelgerichte advertentiecampagne centraal staat.
Potentiele klanten vinden u veel makkelijker omdat ze specifiek naar uw dienst of product op zoek zijn. Dit is allemaal te verwezenlijken met SEA, let wel op dat het bedrijf waar u het aan uitbesteedt, wel een aanpak op maat doet zodat u heel specifiek wordt gevonden bij de mensen die ook echt naar u op zoek zijn.

Dus wanneer u op een snelle en effectieve manier mensen naar uw website wilt halen en een grote kans op nieuwe potentiele klanten. Dan is SEA een ideale kans om dit te realiseren.
U spreekt gelijk het juiste publiek aan en u ziet gelijk resultaat.

Pluspunten

Hieronder staan een aantal belangrijke punten waarom u aan SEA moet doen.

•             Flexibiliteit: u bepaalt zelf het budget, de regio en de doelgroep.
•             98,5 % van de Nederlandse internetgebruikers gebruikt Google regelmatig. Met Search Engine Advertising bereikt u nagenoeg de hele internetmarkt.;
•             In tegenstelling tot traditionele vormen van adverteren, zijn de prestaties van advertentiecampagnes meetbaar;
•             Heel snel resultaat;
•             U bereikt potentiële klanten precies op het moment dat ze op zoek zijn naar uw product of dienst;
•            U betaalt alleen wanneer er op uw advertenties geklikt wordt;

De stappen :

Accountopzetten

•            Voor Google Adwords moet er een account worden opgezet en optimaal in te richten.  Dit heeft betrekking tot potentiele klanten die naar uw website krijgen.

Zoekwoorden analyse

•            Met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek wordt er meestal samen met u gekeken welke zoekwoorden er bij uw bedrijf passen. Vervolgens worden deze zoekwoorden onderverdeeld in specifieke advertentiegroepen.

Creatieve ad content

•            De teksten van uw advertenties zijn natuurlijk ook heel belangrijk, want met een aantrekkelijk tekst, trekt u bezoekers aan. Denk hierbij dat de usp’s weer aanbod komen.

Rapportage

•            Op de hoogte blijven van uw Adwords campagne is natuurlijk ook belangrijk.
Zo krijgt u een overzichtelijk beeld van de voortgang van de campagne.
Ook word er gekeken of de campagne nog effecienter kan worden ingezet, dus meer converterende bezoekers tegen een minder bedrag.

Optimaliseren

•            Zorg ervoor dat de campagne wekelijks wordt geanalyseerd zodat uw zoekwoorden en advertenties kunnen worden geoptimaliseerd voor zover mogelijk is.