Conversie-Optimalisatie

Conversie optimalisatie is het bevorderen van actie op uw website.
Het aantrekken van bezoekers zal uw rendement op uw website verhogen.
Als u dat specifieke aantal bezoekers een gerichte actie laat doen dan zal uw rendement van uw website nog verder toenemen.

Stel uzelf altijd de volgende vragen:
•   Welke verkeersbronnen genereren de meeste omzet?
•   Bij welke stap van het bestelproces haken bezoekers af?
•   Hoe komen bezoekers op uw website?
•   Op welke trefwoorden komen bezoekers op uw website?

Wat is conversie optimalisatie?

Met het woord conversie wordt bedoeld dat de bezoeker een actie uitvoert op uw website.
Een conversie kan verschillende dingen zijn, zoals een aankoop of het inschrijven in een mailing of het contact formulier invullen voor een specifieke vraag over een dienst of product.
Dus met conversie optimalisatie steef je ernaar om deze actie toegankelijker te maken.

Voor wie is conversie optimalisatie geschikt?

Elke website die een product of dienst aanbiedt is geschikt voor conversie optimalisatie
Wanneer u wilt weten hoe bezoekers op uw website overgaan tot een aankoop of juist wanneer de bezoekers afhaken, dan is het verstandig om over te gaan op conversie optimalisatie.

Waarom conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie brengt veel knelpunten aan het licht die naar voren komen in uw web statistieken, maar het is ook belangrijk hoe uw design en gebruiksvriendelijkheid is.
Kunnen bezoekers zich makkelijk verplaatsen, is het bestelproces niet te ingewikkeld?
Deze factoren zijn ook te optimaliseren en door deze factoren zullen de conversies ook toenemen.

Er zijn bepaalde conversie optimalisatie tool waar bepaald uitingen en effecten van toegepaste technieken kunnen worden waargenomen.
Deze informatie draagt bij aan het verbeteren van uw website.
Nu is het overzichtelijk van wat te weinig resultaat behaald of wat juist goed loopt. De zaken die te weinig resultaat behalen kan dan makkelijk worden aangepast.

Voordelen conversie optimalisatie

Het eerste doel waarom iemand aan conversie optimalisatie doet is om meer te verkopen.
Maar er zijn natuurlijk nog meer voordelen :
•   Verhoging van uw omzet via uw webshop
•   Bezoekers gericht sturen en tot actie verleiden
•   Hogere Return On Investment (ROI)
•   Waarde per bezoeker vergroten, waardoor u meer kunt investeren om deze bezoeker binnen te halen
•   Verbeteren op basis van webstatistieken, dus meetbare resultaten

Conversie optimalisatie uitbesteden

Doel nummer één is natuurlijk om klanten te verleiden en omzet te genereren.
Het plaatsen van advertenties is een uitstekende manier om dit te doen.

Zo kunt u op andere websites een advertentie van uw bedrijf zetten.
Wanneer een bezoeker op deze advertentie klik, kom de bezoeker geluk op uw site uit.
Wel moet u een vergoeding betalen aan de beheerder van de website waar uw advertentie op staat.

Zo krijgt u ook bezoekers op uw website, deze bezoekers komen op uw website omdat deze mensen geïnteresseerd zijn in uw dienst of product.
En zo wordt de kans op een conversie een heel stuk groter.
Een conversie is namelijk de verhouding tussen het aantal bezoekers op uw website en het aantal mensen die een specifieke actie doen, zoals een aankoop, registreren nieuwsbrief etc.